Hej.
Jeg har købt en F11, og er begyndt at tænke lidt over hvor lav den egentlig er bagi.
Jeg har kørt i Passat før denne og der er stor forskel på mellemrummet mellem dæk og skærmkanten.
Jeg kører pt med 255/55/17 og der er omkring 3 cm fra dæk til skærmkanten.
Jeg tænkte så på om der måske var noget galt med luft systemet, kompressor eller luftpuderne.
Jeg har forsøgt at sætte tænidnig på, og løbe om bag i bilen i håb om at kunne høre kompressor samt se bilen løfte sig, men det skete ikke.
Hvordan trigger jeg denne kompressor for at se om den overhovedet virker ?
Forfindes der nogle mål for hvor meget der skal være fra jorden til skærmkant ?
Skal der være ligstor afstand på foran og bagved?
Se vedhæftet billede af bagved og foran.
BMW F11 Tjekke om bagerste luftpuder er intakte
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: fre 11. jan 2019 11:39
- Geografisk sted: Danmark
- Navn: Zlatko Pehlivanovic
- By: Odense NV
BMW F11 Tjekke om bagerste luftpuder er intakte
Mvh. Zlatko Pehlivanovic
520d 2001
520d 2001
Re: BMW F11 Tjekke om bagerste luftpuder er intakte
Velkommen til
Jeg synes nu ikke afstanden bagved er for lille, synes det ser meget normalt ud, generelt er afstanden større foran på BMW, sænk den 30 mm foran, så passer pengene
Jeg synes nu ikke afstanden bagved er for lille, synes det ser meget normalt ud, generelt er afstanden større foran på BMW, sænk den 30 mm foran, så passer pengene
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
Re: BMW F11 Tjekke om bagerste luftpuder er intakte
Enig med Kurt.
Men prøv evt at få 2 fuldvoksne personer (eller noget andet rigtigt tungt) til at sætte sig i bagagerummet, så skulle den jo gerne synke lidt, for derefter at pumpe luftpuderne op, så den kommer op i den rigtige køre højde
Men prøv evt at få 2 fuldvoksne personer (eller noget andet rigtigt tungt) til at sætte sig i bagagerummet, så skulle den jo gerne synke lidt, for derefter at pumpe luftpuderne op, så den kommer op i den rigtige køre højde
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
Re: BMW F11 Tjekke om bagerste luftpuder er intakte
Hej Zlatko
Min kompressor snurrer få sek blot jeg har tanket 10-15L og det sker omgående efter bilen startes.
Min kompressor snurrer få sek blot jeg har tanket 10-15L og det sker omgående efter bilen startes.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: fre 11. jan 2019 11:39
- Geografisk sted: Danmark
- Navn: Zlatko Pehlivanovic
- By: Odense NV
Re: BMW F11 Tjekke om bagerste luftpuder er intakte
Ved ikke om den er lavere pga M-undervognen.
Men jeg så en bmw magen til ved Føtex idag, og ser var jeg altså nede på knæ og se, afstanden så ens ud. Sorry hvis det var en af jeres i Odense
Kan sådan en kompressor høres eller skal jeg ned under den og lytte ?
Men jeg så en bmw magen til ved Føtex idag, og ser var jeg altså nede på knæ og se, afstanden så ens ud. Sorry hvis det var en af jeres i Odense
Kan sådan en kompressor høres eller skal jeg ned under den og lytte ?
Mvh. Zlatko Pehlivanovic
520d 2001
520d 2001
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: fre 11. jan 2019 11:39
- Geografisk sted: Danmark
- Navn: Zlatko Pehlivanovic
- By: Odense NV
Re: BMW F11 Tjekke om bagerste luftpuder er intakte
Fra siden idag stået stille i 9 timer mens jeg var på arbejde.
Mvh. Zlatko Pehlivanovic
520d 2001
520d 2001
Re: BMW F11 Tjekke om bagerste luftpuder er intakte
Altså på en "gammel" E39 (2001) kan man tydeligt høre kompressoren køre, når man står ved siden af bilen. Prøv som jeg foreslog at smid 2 voksne mennesker ind i bagagerummet og når den så er sunket godt ned, så start bilen og se om den ikke hæver sig bagi.
I øvrigt kører min kompressor (hvis nødvendigt) selvom bilen ikke er startet.
Om den taber luft eller er ej er jo nemt at finde ud af. Mål afstanden mellem skærmkantens øverste punkt og ned til vejen (på min E39 er der f.eks. 65 cm, se vedhæftet foto), når du parkerer bilen, og mål igen når du kommer tilbage til bilen efter arbejde (mange timer)
I øvrigt kører min kompressor (hvis nødvendigt) selvom bilen ikke er startet.
Om den taber luft eller er ej er jo nemt at finde ud af. Mål afstanden mellem skærmkantens øverste punkt og ned til vejen (på min E39 er der f.eks. 65 cm, se vedhæftet foto), når du parkerer bilen, og mål igen når du kommer tilbage til bilen efter arbejde (mange timer)
- Vedhæftede filer
-
- 2019-02-20 14.45.15.jpg (1.83 MiB) Vist 2657 gange
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: fre 11. jan 2019 11:39
- Geografisk sted: Danmark
- Navn: Zlatko Pehlivanovic
- By: Odense NV
Re: BMW F11 Tjekke om bagerste luftpuder er intakte
Tak for de to rigtig gode øvelser man kan udføre.
Det vil jeg gøre imorgen og se ad om jeg kan trigge kompressoren til at starte.
På den anden side hvis den var indrykker havde bilen nok været sunket nu pga utæthed i kompressoren.
Hvor er relæ og sikringer forbundet til den?
Det vil jeg gøre imorgen og se ad om jeg kan trigge kompressoren til at starte.
På den anden side hvis den var indrykker havde bilen nok været sunket nu pga utæthed i kompressoren.
Hvor er relæ og sikringer forbundet til den?
Mvh. Zlatko Pehlivanovic
520d 2001
520d 2001