Nu igen...
Min F11 er faldet helt til jorden og den melder fejl på undervognen i status-menuen.
Kompressoren kører ca. 5 sek. når jeg sætter tænding på, men bilen hæver sig ikke en millimeter.
Kan umiddelbart ikke høre lyden af luft som siver ud.
Nogen bud på hvor fejlen ligger?
Den ene bælg blev iøvrigt udskiftet i efteråret.
Sent from my iPhone using Tapatalk
F11 helt i bund
- vialli09
- Almindelig bruger
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: tors 3. nov 2011 21:57
- Navn: Bo Bertelsen
- By: Østjylland
F11 helt i bund
Mvh. Bo Bertelsen
F11 520d 2012
F11 520d 2012
Re: F11 helt i bund
Tror det er den anden bælg.
Man skifter altid parvis
Man skifter altid parvis
Mvh. Thomas Weng
F11 520d 2012
F11 520d 2012
Re: F11 helt i bund
Hvad er det for noget med de F11’ere og deres affjedringsproblemer?
Er det alle F11’ere, der har luftaffjedring, eller er det ekstraudstyr?
Er det alle F11’ere, der har luftaffjedring, eller er det ekstraudstyr?
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Re: F11 helt i bund
Et sæt luftbælge holder ca 130-160 tkm
Det koster til gengæld ikke meget at skifte begge to.
Tror det er 1800 stk ved koed og så en god time på værkstedet.
Det koster til gengæld ikke meget at skifte begge to.
Tror det er 1800 stk ved koed og så en god time på værkstedet.
Mvh. Thomas Weng
F11 520d 2012
F11 520d 2012
Re: F11 helt i bund
Henrik T: Det er noget BMW har benyttet sig af i mange år, Jeg har f.eks. en E39 touring, som også har luftundervogn bagpå, Det er genialt. Uanset om man smider 45 rammer sodavand eller er 5 voksne mennesker i bilen, så står den fuldstændigt som om bilen var tom. Jeg ville meget nødig undvære det på min, og ville elske at have det på min sedan også.
Og hvis man regner med at et sæt holder 150-200.000 km, og det koster 4000 kr. at skifte begge to, så er det jo ikke meget på det samlede vedligeholdelses budget
Og hvis man regner med at et sæt holder 150-200.000 km, og det koster 4000 kr. at skifte begge to, så er det jo ikke meget på det samlede vedligeholdelses budget
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
- vialli09
- Almindelig bruger
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: tors 3. nov 2011 21:57
- Navn: Bo Bertelsen
- By: Østjylland
Re: F11 helt i bund
Der er ingen lækage, kan fylde bælgene manuelt.
Umiddelbart er det ventilen som de blå/røde slanger er tilsluttet ellers er det sensorne som ikke giver signal til ventilen.
Nogle erfaringer?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Umiddelbart er det ventilen som de blå/røde slanger er tilsluttet ellers er det sensorne som ikke giver signal til ventilen.
Nogle erfaringer?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bo Bertelsen
F11 520d 2012
F11 520d 2012
Re: F11 helt i bund
E61'eren 2006 herhjemme har nu kørt 296000km og er stadig på sit førstesæt bælge .
Skulle én smutte ville begge blive skiftet og det ville blive til Mtech versionen da bilen er sænket.
Skulle én smutte ville begge blive skiftet og det ville blive til Mtech versionen da bilen er sænket.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Re: F11 helt i bund
Min E39 530i touring har kørt snart 400.000 km. Nogen år inden jeg fik den, har den fået skiftet den venstre luftfjeder. Men nu taber den luft i højre side når den har stået stille et par timer, så jeg har lige bestilt 2 nye Arnott luftfjedre hos Koed, så ved jeg at de formentlig holder bilens levetid ud. Det ser ud som om det er noget jeg selv kan skifte med bilen på en donkraft og et par bukke.
Jeg må indrømme at jeg ikke har fejlsøgt nærmere, og det kunne i princippet godt være en luftslange eller luftbeholder der er defekt, men den pumper fint op når der kommer tænding på, og den "falder" langsomt ned når den har stået stille et par timer.
Jeg må indrømme at jeg ikke har fejlsøgt nærmere, og det kunne i princippet godt være en luftslange eller luftbeholder der er defekt, men den pumper fint op når der kommer tænding på, og den "falder" langsomt ned når den har stået stille et par timer.
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
Re: F11 helt i bund
Så fik jeg skiftet mine 2 luftfjedre (luftpuder) det var ret nemt, ca. 1,5 time for begge. Dejligt at den ikke står og ligner en vingeskudt fugl, når den har stået stille et par timer
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998