Ryger en del hvid røg / snask i olie dæksel

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Simon 523i
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre 21. apr 2017 07:57
Navn: Simon Schousbøll
By: Fredericia

Ryger en del hvid røg / snask i olie dæksel

Indlæg af Simon 523i »

Hej

Vil hører om nogen kan hjælpe mig
Har en 2001 bmw 520i e39 M54 2,2
Ved godt det er vinter ‘ men den er begyndt og ryge en del ( hvid røg ) vil tjekke olie’en igår’ og der var lidt hvid snask på bagsiden af dækslet ‘
Så på’ indsugning’s bælg’et og kunne se den havde flere revner og lidt flækket ‘
Den har til tider svært ved og tag gassen ‘ når jeg slipper kobling

Har det noget og sige til de 2 ting ?

Mvh Simon
Mvh. Simon Schousbøll
E39 520i 1999
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1518
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Ryger en del hvid røg / snask i olie dæksel

Indlæg af Kurt »

Du skal skifte din indsugningsbælg og tjekke alle slanger i forbindelse med indsugningen og skifte dem der er defekte eller ikke ser godt ud..
Ang. hvid røg er det normalt her om vinteren, hvis det da ikke overdrevet meget..?? snask på dækslet, kan være fordi du kører små ture og måske morfarkørsel :) tør det af og kør nogle lange ture på motorvejen og prøv at køre mindst 20 km når du er ude at køre, så tror jeg ikke det kommer igen :)
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Brugeravatar
Qui-Gon Jinn
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 11. mar 2018 16:29
Navn: Martin Raghner
By: Grenaa

Re: Ryger en del hvid røg / snask i olie dæksel

Indlæg af Qui-Gon Jinn »

Halløjsa

Som Kurt skriver i sit svar, kan der opstå hvid røg ved små ture - særligt om vinteren.

Jeg har en 520d F10 og blev noget forskrækket i går, da jeg skulle bakke ind i indkørslen. Jeg gav den lidt gas og der stod en stor hvid røgsky ud. Jeg har ikke den store forstand på biler, så jeg ringede til min yndlingsmekaniker og han gav nøjagtig samme forklaring som Kurt: Koldt vejr kombineret med små ture = kondens (den hvide røg er damp/vand). Han anbefalede mig at køre bilen varm og det gjorde jeg = ikke mere hvid røg. :TU1

//Martin
Venlige hilsner
Martin
BMW 520d F10 - M Performance Kit
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Re: Ryger en del hvid røg / snask i olie dæksel

Indlæg af HenrikT56 »

Du skal også være opmærksom på, når du en gang kører en længere tur, f.eks 200 km med god hastighed, så vil kondensvand - og vist også benzin - blive “kogt” ud af motorolien, så bilen kan miste over en liter “olie”.

Jeg har selv været ude for det et par gange, både i min nuværende bil, og i en relativt ny Audi. Man får lidt et chock, hvis man ikke kender årsagen :o

Hvis din bil ikke giver en alarm ved lav oliestand, er det vigtigt, at du selv holder øje med det på langtur.

Se her side 6:
https://workshop-manuals.com/bmw/5_seri ... ni/page_6/
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Besvar