Hej alle
Jeg er kommet til at investere i følgende køretøj: F11 520d årgang 12 145000 km
Bilen er med M undervogn. Står lige nu på orginale 18" med vinterdæk
Jeg har søgt her på forummet men har ikke helt fundet svar. Dog var der et inlæg med en bruger der havde fået skiftet 2Xhardyskive og 1Xkardan. Dette kunne måske minde lidt om mit problem.
Mit problem består i:
Rystelser+viperationer når bilen skal trække mellem 1500-1800 omd. (høje gear) Måske fordi den kun har 4 propper....
Rystelser i rat og lidt i bilen ved acc. med 60-100% gas (det minder meget om de rystelser man mærker hvis et dobbeltmasse svinghjul er defekt). Dette forekommer lige omkring 1750-1800 omd. og slutter umiddelbart ved 2000-2050 omd. (der hvor den laver max moment)
Disse rystelser forekommer også hvis man sparker til den i de høje omdrejninger (3000-4500), dog ikke så tydeligt.
En bil i den prisklasse skal ikke have disse ting......
Er det normalt at en så ny bmw skal have skiftet kardan og hardyskiver efter 145 tkm?
I så fald er det sku for svagt lavet.
Håber min info kan hjælpe og lede til gode svar,
Vh Thomas
Rystelser + resonans F11 520d
Rystelser + resonans F11 520d
Mvh. Thomas Weng
F11 520d 2012
F11 520d 2012
- Krone2000
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: fre 16. jan 2015 19:02
- Geografisk sted: Struer
- Navn: Ivan Kronborg
- By: Struer
Re: Rystelser + resonans F11 520d
Hej Thomas.
Nej det er ikke normalt.
Men du ved jo desværre ikke hvordan den tidligere ejer har kørt bilen, hvis det er klampen i bund meget af tiden når der startes fra stilstand, så er det altså noget som belaster mekanikken.
Og hvis bilen så eventuel også har været chip tunet, vil belastningen ofte overstige hvad de komponenter reelt er designet til.
Men som du selv er inde på, kan det være en eller begge Hardy skiver, eller dit center ophæng/leje.
Men det er jo selvfølgelig kun et gæt, ud fra de symptomer du beskriver.
http://bmwfans.info/parts-catalog/F11/E ... inner_nut/
Nej det er ikke normalt.
Men du ved jo desværre ikke hvordan den tidligere ejer har kørt bilen, hvis det er klampen i bund meget af tiden når der startes fra stilstand, så er det altså noget som belaster mekanikken.
Og hvis bilen så eventuel også har været chip tunet, vil belastningen ofte overstige hvad de komponenter reelt er designet til.
Men som du selv er inde på, kan det være en eller begge Hardy skiver, eller dit center ophæng/leje.
Men det er jo selvfølgelig kun et gæt, ud fra de symptomer du beskriver.
http://bmwfans.info/parts-catalog/F11/E ... inner_nut/
Mvh. Ivan Kronborg
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
Re: Rystelser + resonans F11 520d
Hej igen
Jeg kender tidligere ejer. Min bedste kammerat. Kører total morfar.
Bilen er uden træk og har aldrig kørt med andet end org software.
Er der nogle der har erfaring med dårlige bagtøj?
Jeg kender tidligere ejer. Min bedste kammerat. Kører total morfar.
Bilen er uden træk og har aldrig kørt med andet end org software.
Er der nogle der har erfaring med dårlige bagtøj?
Mvh. Thomas Weng
F11 520d 2012
F11 520d 2012