Radio E39 540 I

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Radio E39 540 I

Indlæg af JM540466 »

Hej
Alle
Håber der er nogle derude som kan hjælpe. Min radio opfører sig underligt. Nogle gange er der lys i kontrollampen og radioen spiller. Andre gange lyser lampen og der er ikke liv i den hverken båndspiller eller cd. Efter måske 15 minutter kommer lyden og det hele fungerer upåklageligt. Fandt ud af at slukke for radioen når motoren stoppes og så tænde i det øjeblik der startes op. Det virker nogle gange . Andre gange lader jeg radioen være slået til og så spiller den godt nok når der startes op , men kan også gå ud efter få minutters kørsel. Kommer så igen måske efter 10 - 15 minutter men det er ikke faste intervaller. Og nogle gange spiller den bare hele tiden og alt fungerer.
Har skiftet båndspilleren da den var gået i stykker.
Er det et relæ som driller??? eller en dårlig forbindelse. Ved ikke hvor jeg skal sætte ind med fejlfinding.
Nogen der kan hjælpe mig . Fejlen var der også inden jeg skiftede båndspilleren.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: Radio E39 540 I

Indlæg af JM540466 »

Der har ikke været nogen henvendelser, men nu er fejlen fundet. Hele radioenheden har åbenbart været ude og derved har man forbundet multikablet fra båndoptageren til radiodelen= styreenheden forkert idet fladkablet skulle monteres over en metalstang og ikke under. -Der skete så det at kablet lige så langsomt bevægede sig ud af multistikket der har 20 små ben men ikke nogle holdere, bare presset på.
Nu funker radioen hele tiden. Dejlig dejligt og det kostede ikke andet end 1/2 times arbejde.men har drillet godt og vel 1/2 års tid.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: Radio E39 540 I

Indlæg af JM540466 »

Der har ikke været nogen henvendelser, men nu er fejlen fundet. Hele radioenheden har åbenbart været ude og derved har man forbundet multikablet fra båndoptageren til radiodelen= styreenheden forkert idet fladkablet skulle monteres over en metalstang og ikke under. -Der skete så det at kablet lige så langsomt bevægede sig ud af multistikket der har 20 små ben men ikke nogle holdere, bare presset på.
Nu funker radioen hele tiden. Dejlig dejligt og det kostede ikke andet end 1/2 times arbejde.men har drillet godt og vel 1/2 års tid.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: Radio E39 540 I

Indlæg af JM540466 »

Hej
Alle
Løsningen var desværre ikke helt så enkel. Radioen begyndte at drille igen. Har brugt meget tid , men nu er problemet endeligt løst. Der er skiftet sikringer til radiodelen, relæet er skiftet og radioenheden i bagaerummet har jeg haft ude og skilt ad. Alle lodninger blev gennemgået med en urmagerlup og der var var ca 12 lodninger som ikke så ud til at være 100% ok. Måtte file en lille loddekolbe til så jeg kunne komme til. Alle de mistænkelige lodninger blev omloddet og sikringen blev også skiftet. Samtidig rengjorde jeg stikket til radioenheden da det var sovset ind i hulrumsbeskyttelse.
Efter dette tænder radioen som en skal og båndoptager samt cd virker også som det skal. Sparede ca et par tusinde ved at omlodde. Men som sagt har det taget lang tid at finde fejlen.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Radio E39 540 I

Indlæg af Kurt »

Godt du fandt ud af problemet og skrev det herinde :TU1
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Besvar