Hejsa
I dag poppede der pludselig en advarsel op: "Level Control Failure - Ground clearance and cornering ability might be restricted"
Da det skete kørte jeg på landevejen og havde ikke ramt noget. Jeg mærkede heller ikke noget på bilen. Jeg prøvede at stoppe op, slukke bilen og tænde den igen lidt efter og fejlen var der stadig.
Den er ikke sunket ned som jeg kan læse mig frem til at andre har oplevet.
Den ene side ser ud til at stå lidt lavere end den anden men det skyldes måden den står på (måske fordi forhjulet står lidt nede i risten.)
level control failure
level control failure
Mvh. Kim Eichen
F11
F11
- admin
- Administrator
- Indlæg: 2867
- Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
- Navn: Mogens Juhl
- By: Viby Sjælland
- Kontakt:
Re: level control failure
Det kan være 3 ting
1. En føler til højden er defekt
2. Kompressoren er slidt, dvs. den kan ikke holde bilen i korrekt højde indenfor de tolerancer som bmw har sat
3. En luftbælg er utæt
Jeg havde samme fejl på min tidligere E61 og her var den kompressoren der var slidt op.
1. En føler til højden er defekt
2. Kompressoren er slidt, dvs. den kan ikke holde bilen i korrekt højde indenfor de tolerancer som bmw har sat
3. En luftbælg er utæt
Jeg havde samme fejl på min tidligere E61 og her var den kompressoren der var slidt op.
Mvh
Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Re: level control failure
Tyder det så ikke mest på at det er føleren, der er defekt?
Hvis det var kompressoren eller luftbælgen, der var problemet, ville den så ikke synke helt ned?
Som du kan se den på billedet, ville du så bare køre videre med den eller kun køre den direkte på værksted?
Vi skal til en brunch i Jyllinge i morgen (vi bor på Frederiksberg) og jeg er lidt usikker på om vi børe undlade at bruge bilen.
Hvis det var kompressoren eller luftbælgen, der var problemet, ville den så ikke synke helt ned?
Som du kan se den på billedet, ville du så bare køre videre med den eller kun køre den direkte på værksted?
Vi skal til en brunch i Jyllinge i morgen (vi bor på Frederiksberg) og jeg er lidt usikker på om vi børe undlade at bruge bilen.
Mvh. Kim Eichen
F11
F11
- admin
- Administrator
- Indlæg: 2867
- Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
- Navn: Mogens Juhl
- By: Viby Sjælland
- Kontakt:
Re: level control failure
Jeg tror det er kompressoren. Den virker men ikke med den kapacitet som den skal
Hvis det var en bælg eller en føler så ville bilen falde eller stå skævt.
Hvis det var en bælg eller en føler så ville bilen falde eller stå skævt.
Mvh
Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Re: level control failure
Hej
Jeg havde samme advarsel i min - og det blev starten på en lang og hård kamp
Først fik jeg skiftet begge luftbælger efter som den stod lidt skævt.
Så fik jeg skiftet ventilbloken da den stadigvæk stod lidt skævt - det hjalp heller ikke. Så fik jeg lækagesøgt alle samlinger og slanger uden resultat.
Så fik jeg skiftet kompressoren eftersom den gang på gang skulle pumpe luft i systemet og derved blev belastet så meget at sikringen sprang i tide og utide. Det hjalp kun på at den lynhurtigt kunne pumpe luft i systemet og ikke sprang sikringen. Bilen stod stadigvæk skævt til højre side.
Nu havde jeg snart ikke flere muligheder for der var heller ikke noget galt med mine højdeføler. Efter utallige værkstedsbesøg og søvnløse nætter prøvede jeg så at købe endnu en ny luftbælge hjem til højre side selvom den "gamle" kun var tre mdr. gammel. Så var problemet løst ... så dvs. at der fra start havde været hul i den Så er det heller ikke nemt mere, især fordi de havde dækket den til med sæbevand under lækage søgningen uden den viste noget.
Selvom jeg netop har været uheldig med luftbælgerne så mit råd alligevel at starte med dem. De er en alm. sliddel og koster ikke de vilde på Ebay (under 1.000 kr.) - og er ekstrem nemme og skifte.
Jeg havde samme advarsel i min - og det blev starten på en lang og hård kamp
Først fik jeg skiftet begge luftbælger efter som den stod lidt skævt.
Så fik jeg skiftet ventilbloken da den stadigvæk stod lidt skævt - det hjalp heller ikke. Så fik jeg lækagesøgt alle samlinger og slanger uden resultat.
Så fik jeg skiftet kompressoren eftersom den gang på gang skulle pumpe luft i systemet og derved blev belastet så meget at sikringen sprang i tide og utide. Det hjalp kun på at den lynhurtigt kunne pumpe luft i systemet og ikke sprang sikringen. Bilen stod stadigvæk skævt til højre side.
Nu havde jeg snart ikke flere muligheder for der var heller ikke noget galt med mine højdeføler. Efter utallige værkstedsbesøg og søvnløse nætter prøvede jeg så at købe endnu en ny luftbælge hjem til højre side selvom den "gamle" kun var tre mdr. gammel. Så var problemet løst ... så dvs. at der fra start havde været hul i den Så er det heller ikke nemt mere, især fordi de havde dækket den til med sæbevand under lækage søgningen uden den viste noget.
Selvom jeg netop har været uheldig med luftbælgerne så mit råd alligevel at starte med dem. De er en alm. sliddel og koster ikke de vilde på Ebay (under 1.000 kr.) - og er ekstrem nemme og skifte.
Mvh. Jan Holmgren
F07 530d GT 2011
F07 530d GT 2011
Re: level control failure
Hej
I sommers havde jeg også samme fejlmeddelse i min e61. Testeren sagde, at kompressoren ikke virkede
Men jeg synes ikke, at jeg ville starte med at skifte kompressoren (den koster hvis omkring kr. 5000), så jeg gik selv igang med at fejlfinde.
Det viste sig at være et relæ i bunden af bagagerummet, som var lidt irret. Jeg rensede benene på relæet, og det virkede et par måneder. Så kom fejlen igen, og jeg valgte at bruge de ca. kr. 100 på et nyt relæ
Der har ikke været noget galt siden
I sommers havde jeg også samme fejlmeddelse i min e61. Testeren sagde, at kompressoren ikke virkede
Men jeg synes ikke, at jeg ville starte med at skifte kompressoren (den koster hvis omkring kr. 5000), så jeg gik selv igang med at fejlfinde.
Det viste sig at være et relæ i bunden af bagagerummet, som var lidt irret. Jeg rensede benene på relæet, og det virkede et par måneder. Så kom fejlen igen, og jeg valgte at bruge de ca. kr. 100 på et nyt relæ
Der har ikke været noget galt siden
Mvh. Jesper
E61 520d LCI
E61 520d LCI