level control failure

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
eichen
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 29. dec 2018 17:32
Navn: Kim Eichen
By: Frederiksberg

level control failure

Indlæg af eichen »

Hejsa

I dag poppede der pludselig en advarsel op: "Level Control Failure - Ground clearance and cornering ability might be restricted"

Da det skete kørte jeg på landevejen og havde ikke ramt noget. Jeg mærkede heller ikke noget på bilen. Jeg prøvede at stoppe op, slukke bilen og tænde den igen lidt efter og fejlen var der stadig.

Den er ikke sunket ned som jeg kan læse mig frem til at andre har oplevet.
Den ene side ser ud til at stå lidt lavere end den anden
IMG_0462.jpg
IMG_0462.jpg (159.99 KiB) Vist 2815 gange
IMG_0461.jpg
IMG_0461.jpg (131.54 KiB) Vist 2815 gange
men det skyldes måden den står på (måske fordi forhjulet står lidt nede i risten.)
Mvh. Kim Eichen
F11
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: level control failure

Indlæg af admin »

Det kan være 3 ting

1. En føler til højden er defekt
2. Kompressoren er slidt, dvs. den kan ikke holde bilen i korrekt højde indenfor de tolerancer som bmw har sat
3. En luftbælg er utæt

Jeg havde samme fejl på min tidligere E61 og her var den kompressoren der var slidt op.
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
eichen
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 29. dec 2018 17:32
Navn: Kim Eichen
By: Frederiksberg

Re: level control failure

Indlæg af eichen »

Tyder det så ikke mest på at det er føleren, der er defekt?
Hvis det var kompressoren eller luftbælgen, der var problemet, ville den så ikke synke helt ned?

Som du kan se den på billedet, ville du så bare køre videre med den eller kun køre den direkte på værksted?
Vi skal til en brunch i Jyllinge i morgen (vi bor på Frederiksberg) og jeg er lidt usikker på om vi børe undlade at bruge bilen.
Mvh. Kim Eichen
F11
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: level control failure

Indlæg af admin »

Jeg tror det er kompressoren. Den virker men ikke med den kapacitet som den skal

Hvis det var en bælg eller en føler så ville bilen falde eller stå skævt.
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Superbil
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 2. nov 2017 10:13
Navn: Jan Holmgren
By: Aabenraa

Re: level control failure

Indlæg af Superbil »

Hej

Jeg havde samme advarsel i min - og det blev starten på en lang og hård kamp :?

Først fik jeg skiftet begge luftbælger efter som den stod lidt skævt.
Så fik jeg skiftet ventilbloken da den stadigvæk stod lidt skævt - det hjalp heller ikke. Så fik jeg lækagesøgt alle samlinger og slanger uden resultat.
Så fik jeg skiftet kompressoren eftersom den gang på gang skulle pumpe luft i systemet og derved blev belastet så meget at sikringen sprang i tide og utide. Det hjalp kun på at den lynhurtigt kunne pumpe luft i systemet og ikke sprang sikringen. Bilen stod stadigvæk skævt til højre side.
Nu havde jeg snart ikke flere muligheder for der var heller ikke noget galt med mine højdeføler. Efter utallige værkstedsbesøg og søvnløse nætter prøvede jeg så at købe endnu en ny luftbælge hjem til højre side selvom den "gamle" kun var tre mdr. gammel. Så var problemet løst ... så dvs. at der fra start havde været hul i den :evil: Så er det heller ikke nemt mere, især fordi de havde dækket den til med sæbevand under lækage søgningen uden den viste noget.
Selvom jeg netop har været uheldig med luftbælgerne så mit råd alligevel at starte med dem. De er en alm. sliddel og koster ikke de vilde på Ebay (under 1.000 kr.) - og er ekstrem nemme og skifte.
Mvh. Jan Holmgren
F07 530d GT 2011
Jesper
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 7. feb 2019 18:02
Navn: Jesper Have
By: Skive

Re: level control failure

Indlæg af Jesper »

Hej

I sommers havde jeg også samme fejlmeddelse i min e61. Testeren sagde, at kompressoren ikke virkede 😥
Men jeg synes ikke, at jeg ville starte med at skifte kompressoren (den koster hvis omkring kr. 5000), så jeg gik selv igang med at fejlfinde.
Det viste sig at være et relæ i bunden af bagagerummet, som var lidt irret. Jeg rensede benene på relæet, og det virkede et par måneder. Så kom fejlen igen, og jeg valgte at bruge de ca. kr. 100 på et nyt relæ 😊

Der har ikke været noget galt siden 😁
Mvh. Jesper
E61 520d LCI
Besvar