Fugtig bund i førerside

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
labangah
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 1. jun 2015 20:25
Navn: Lars Bang
By: Gjøl pr. Åbybro

Fugtig bund i førerside

Indlæg af labangah »

Hej og glædelig jul til alle.

Har lige opdaget at mit gulvtæppe i førersiden er ret fugtigt. Det virker ikke gennemblødt, men dog så vådt at min gummimåtte er tydelig våd på bagsiden. Jeg opdagede det i går under støvsugning af bilen. Fjernede måtte og tørrede tæppet så godt jeg kunne. Kunne faktisk få det ganske tørt uden at have fornemmelse af, at det var fugtigt helt i bund. Lod bilen stå uden at lægge måtten tilbage. Efter køretur i dag (i regnvejr) og med måtten tilbage, var der så fugtigt igen. Jeg kunne se på måtten at den var våd i den bageste fjerdedel (den del der vender ind mod midten i hjørnet ned mod sædet). Jeg har ikke panoramatag og har ikke registreret antydning af fugt andre steder i bilen.

Det skal dog siges at når jeg åbner førerdøren løber der ofte meget vand ud fra fra bilen. Som om døren har holdt på en del vand, som så drypper/løber ned fra bund af døren.

Giver min forklaring mening? Og i givet fald, er der nogen der har nogle tanker om årsagen. Er der evt nogle dræn der kunne være stoppet eller en utæthed i bunden af bilen?

Mvh Lars

Bil E61 LCI, 12/07.
Mvh. Lars Bang
E61 LCI 530d 12/2007, M-pakke, fuld læder m. memory, Logic 7 anlæg.
Brugeravatar
Krone2000
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 182
Tilmeldt: fre 16. jan 2015 19:02
Geografisk sted: Struer
Navn: Ivan Kronborg
By: Struer

Re: Fugtig bund i førerside

Indlæg af Krone2000 »

Hej Lars
Det er muligvis det kendte problem med forseglingen i døren som går løs.
Jeg har lavet en video som viser problemet og hvordan du reparere det, det er godt nok på en F10, men princippet er det samme.
https://youtu.be/WbIKOGDYImA
Mvh. Ivan Kronborg
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: Fugtig bund i førerside

Indlæg af bphhm »

Synes det minder om samme problem jeg havde med dørforseglingen som der også henvises til. Efter en ny forsegling har jeg ikke haft problemer.
Brugeravatar
labangah
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 1. jun 2015 20:25
Navn: Lars Bang
By: Gjøl pr. Åbybro

Re: Fugtig bund i førerside

Indlæg af labangah »

Tak for svar og vedlagte video. Det må jeg lige have kigget nærmere på.

Men havde I også problmer med at vandet løbe ind i bilen og gjorde tæppet vådt?

Vh Lars
Mvh. Lars Bang
E61 LCI 530d 12/2007, M-pakke, fuld læder m. memory, Logic 7 anlæg.
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: Fugtig bund i førerside

Indlæg af bphhm »

Ja, våd bundmåtte og lidt på dørtrin. Ved henvendelse til Jens Winther i Roskilde var det noget de umiddelbart kunne identificere årsagen til, så jeg tænker det er et generelt/normalt issue.
Brugeravatar
Qui-Gon Jinn
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 11. mar 2018 16:29
Navn: Martin Raghner
By: Grenaa

Re: Fugtig bund i førerside

Indlæg af Qui-Gon Jinn »

Jeg havde et lignende problem (dog i min Seat Altea) og det voldte min mekaniker store kvaler at løse problemet. Den var hos ham i 3 dage i første omgang til en ordentlig omgang tørring og fejlfinding. Men efter nogle dage med regnvejr, var den helt gal igen - så den måtte endnu en tur forbi værkstedet. Denne gang fandt han dog fejlen: Der var en utæthed ved det lille vindue foran sideruden i førersiden, som bevirkede at vandet løb inde under "stammen" ved døren i førersiden. Der var intet at mærke på selve "stammen", da det løb inde bagved. Efter endnu en omgang tørring, adskillelse af halvdelen af bilen og tætning af ruden, har der ikke været noget at bemærke :-)
Venlige hilsner
Martin
BMW 520d F10 - M Performance Kit
Brugeravatar
mikesk
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 430
Tilmeldt: fre 13. jun 2008 16:29
Navn: Mikael Eskildsen
By: Grindsted (Billund kommune)
Kontakt:

Re: Fugtig bund i førerside

Indlæg af mikesk »

Tjek også at forruden sidder helt fast, specielt hvis den tidligere er skiftet.
Mvh. Mikael Eskildsen
BMW E39 528ia 1997
BMW F20 118ia M-sport 2018
Brugeravatar
labangah
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 1. jun 2015 20:25
Navn: Lars Bang
By: Gjøl pr. Åbybro

Re: Fugtig bund i førerside

Indlæg af labangah »

Tak for Jeres input

Bilen har nu kørt en del kilometer i regnvejr og også stået ude i kraftig regn i de sidste 14 dages tid, og der har ikke været antydningen af fugtige måtter.

Jeg har nu den mistanke at det har noget at gøre med bilvask. Jeg vasker altid bilen selv, og måske har jeg været lidt for grundig med at spule skærmkasserne under sidste vask. Skal vaske bil i morgen, så nu må vi se om der sker noget efterfølgende!!!
Mvh. Lars Bang
E61 LCI 530d 12/2007, M-pakke, fuld læder m. memory, Logic 7 anlæg.
Besvar