Eftermontering af Nbt Evo

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Scheel
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 17. dec 2018 09:18
Navn: Anders Scheel
By: Næstved

Eftermontering af Nbt Evo

Indlæg af Scheel »

Hej Alle

Er ny i denne Bmw verden, og har brug for lidt råd, håber i kan hjælpe.

Jeg har købt en full loadet F10 med NBT navigations pakke, men tænker på at eftermontere NBT EVO, men kan nogen forklare hvad jeg vil få ud af det og om det er besværet værd?

Det skal siges at min bil pt er udstyret med bla. BT - TV - Bakkamera - HU - Rear enteratment - soundpakke

Håber nogen kan hjælpe..
Mvh. Anders Scheel
F10 - 530D
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: Eftermontering af Nbt Evo

Indlæg af admin »

Hvis du spørger mig, så skal du ikke ændre noget som helst. Alle der roder med ændring af navi mm. glemmer at man INTET kan med BMW computere efterfølgende, dvs. hvis et modul går i stykker skal bilen laves tilbage 100% som den var eller kan man ikke få skiftet delene. Og ja jeg ved godt at man kan kode med andre systemer, men det er ikke fedt at køre i stykker i tyskland og skal have skiftet en del, som så kræver at bilen bringes tilbage til org. stand
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Scheel
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 17. dec 2018 09:18
Navn: Anders Scheel
By: Næstved

Re: Eftermontering af Nbt Evo

Indlæg af Scheel »

Hej Mogens

Tak for dit svar..

Det skal siges at jeg har lavet det samme med Audi de sidste 15 år, og har også fået ca. de samme "advarsler" fra erfaren Audi folk.

Alligevel er det lykkes at gemmenfører projekter som andre har sagt ikke var muligt, og i dag udfører vi opgaver som Audi ikke selv kan løse.

Så er ikke så bange for udfordringer.
Mvh. Anders Scheel
F10 - 530D
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: Eftermontering af Nbt Evo

Indlæg af bphhm »

Følger spændt med her. Har selv en F10 fra 2010 der kunne have brug for en opgradering Navi/entertainment siden.

Bimmer tuning skriver lidt om hvad de forskellige systemer indeholder, men jeg synes ikke jeg kan se hvad EVO delen skulle tilføje. Men Bimmerupgrade får fine anmeldelser så måske du kunne snakke med dem.

https://www.bimmer-tuning.de/index.pl?n ... bt&bmw_f10
Scheel
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 17. dec 2018 09:18
Navn: Anders Scheel
By: Næstved

Re: Eftermontering af Nbt Evo

Indlæg af Scheel »

Kender godt til bimmerupgrade, men det lærer man jo ikke noget af... vil gøre det selv.. :D
Mvh. Anders Scheel
F10 - 530D
Brugeravatar
nenny
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 81
Tilmeldt: tors 29. aug 2013 19:31
Navn: Kenneth Winberg
By: Ballerup

Re: Eftermontering af Nbt Evo

Indlæg af nenny »

Enten misforstår jeg, eller også tror jeg ikke helt Admin er med på hvad der snakkes om her, eller taler lidt mod bedrevidende.. Selvfølgelig kan bilen snakke sammen med BMW's computere efterfølgende..

Min bil er opgraderet med Navi Pro, M-Sports rat med paddles, m-gearvælger, touch idrive controller, den har fået opgraderet software i transmissionen til Sports Automatik, den har fået kodet et utal af ting - blandt andet også et sprogskifte fra Hollandsk til Dansk.

Og bilen kan fint snakke sammen med BMW's computere og er bået blevet serviceret, udlæst og opdateret af BMW efter at jeg har fået lavet de ting. Så det passer simpelthen ikke..
Mvh. Kenneth
2012 BMW F30 320i Aut.
Scheel
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 17. dec 2018 09:18
Navn: Anders Scheel
By: Næstved

Re: Eftermontering af Nbt Evo

Indlæg af Scheel »

Lige mine ord...
Mvh. Anders Scheel
F10 - 530D
Brugeravatar
nenny
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 81
Tilmeldt: tors 29. aug 2013 19:31
Navn: Kenneth Winberg
By: Ballerup

Re: Eftermontering af Nbt Evo

Indlæg af nenny »

Hvad har du i pt - er det NBT (ID4?)

I så fald vil du så vidt jeg er orienteret få et lidt mere hurtigt system (lidt bedre cpu og flere ram) i Evo/Nbt2 - og selvfølgelig et andet skin med "Live Tiles" osv.

Jeg har selv overvejet det da jeg enormt godt kan lide det nye UI ID5/ID6 Lite

Men det er vist lidt omstændigt med ATM emulator osv - men detaljerne har jeg ikke sat mig ind i endnu desværre.
Mvh. Kenneth
2012 BMW F30 320i Aut.
Scheel
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 17. dec 2018 09:18
Navn: Anders Scheel
By: Næstved

Re: Eftermontering af Nbt Evo

Indlæg af Scheel »

Jeps.. NBT-ID4

Kan se der sælges EVO systemer for ca. 10.000kr.

Jeg ejer dog ikke dianose udstyr til BMW, men der er der nok andre der gør..
Mvh. Anders Scheel
F10 - 530D
Brugeravatar
dsl142712
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 14. mar 2009 02:29
Navn: nicolai M
By: fredericia

Re: Eftermontering af Nbt Evo

Indlæg af dsl142712 »

jeg har eftermonteret EVO, med carplay full screen i min f11 fra 2012 med cic. lidt større arbejde end fra NBT.
du behøre ikke bruge ATM emulator hvis du har den rigtige FSC kode,kan købes mange sted. det skal være org. ID6. ikke ID5 flash til ID6, den har problem med genstart.
dianose udstyr kan være Rheingold. ESYS. ESYS PRO3,2, ESYS PLUS 3,4. ENET.

jeg vil give Admin ret den med bilen ikke kan kode med bmw bagefter. vi snakker om TO forskellige ting her KODNING og DIAGNOSE.

jeg ændre fra CIC til EVO, eftermonteret Harman kardon, fra kafas 1 til kafas2. eftermonteret laneassist, TPMS. jeg kan ikke køre til bmw for at skifte en styreboks fordi FA/VO passer ikke over ens med bmw's server i tyskland. så den original test kan ikke gennemføre kodning eller update software level.
MEN hvis det er bare alm service og fejlfinde diagnose og kode (Cheat_Sheet) der der ingen problem med køre til bmw.
E39 523i 1997
F11 530XD 2012
Besvar