BMW specifikationer på olier og væsker

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Peter
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 10. dec 2018 11:18
Navn: Peter Toft
By: Virum

BMW specifikationer på olier og væsker

Indlæg af Peter »

Hej BMW forum!

Efter at have kørt Mercedes i mange år har jeg nu investeret i en 525d Touring årgang 2015. Som noget af det første vil jeg skifte div. olier og væsker. Er der nogle, der ved hvor man kan finde en oversigt over BMW specifikationer/betegnelser på differentialeolie, bremsevæske, automatgearolie og kølervæske. Motorolien er der styr på LL 04 :)

Kan I henvise til nogle gode links til Tyske internet butikker til køb af billige reservedele og udstyr. I første omgang skal der købes en stribe filtre.

Med venlig hilsen
Peter
Mvh. Peter Toft
F11 525d 2015
Brugeravatar
HenrikV
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: søn 28. feb 2010 18:14
Navn: Henrik V
By: Nordsjælland

Re: BMW specifikationer på olier og væsker

Indlæg af HenrikV »

Hej Peter

Tillykke med din BMW, den skal du nok blive glad for :)
Mht filtre, så ville jeg købe dem Originalt hos Koed. Han er autoriseret forhandler af reservedele, og har ofte de forskellige dele i 3 kvaliteter / prisvarianter (OE = Originalt , OEM = Premium kvalitet fra anerkendt leverandør , A = Alternativ fra anerkendt leverandør )

WWW.KOED.DK

Jeg vil på de kraftigste anbefale dig at bruge Originale dele til din BMW. Der går mange kedelige historier i BMW-verdenen om Uoriginale dele, som ikke virker korrekt, selvom de er nye. F.eks. er det yderst vanskeligt at finde Uoriginale Bremseskiver til de fleste BMW'er , som ikke bliver skæve og giver rystende bremser efter kort tid. Dog har jeg gode erfaringer med ATE (Ceramic bremseklodser og Powerdiscs skiver) Som også leverer dele til BME bremser originalt, f.eks. kalibre.
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
Peter
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 10. dec 2018 11:18
Navn: Peter Toft
By: Virum

Re: BMW specifikationer på olier og væsker

Indlæg af Peter »

Hej og tak for dit svar. ATE med keramiske klodser har jeg også haft super gode erfaringer med på min Mercedes.

Hilsen Peter
Mvh. Peter Toft
F11 525d 2015
Besvar