Dårlig brændstof økonomi

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Sand
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 8. dec 2018 17:25
Navn: Allan Sandfeld
By: Silkeborg

Dårlig brændstof økonomi

Indlæg af Sand »

Hej
Har købt en 520D fra 11 og 170 på klokken. Den har dog en meget dårlig brændstof økonomi. Gennemsnit 13,5 km/l. Ved meget rolig kørsel over lange strækninger.
Væsentlig lavere en mine kolleger som ligger 15-16 km/l.
Den har lige fået service med alle filtre.
Er der nogen som har erfaring med hvad som kan lave fejl.
Mvh. Allan Sandfeld
F10 520d 2011
Online
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Dårlig brændstof økonomi

Indlæg af OleDupont »

Velkommen i forum Allan :V

Jeg har nu ingen erfaring med 520d, men forskellen fra dine kollegaers resultater er jo ikke himmelråbende :mrgreen:

Når du skriver alle filtre, så inkluderer det formentlig luftfilteret også og måske filteret til udluftning af krumtaphuset.

Men jeg er sikker på, at der inden længe kommer nogle mere kvalificerede svar til dig.
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: Dårlig brændstof økonomi

Indlæg af bphhm »

Jeg synes nu også at din brændstoføkonomi ser noget dårlig ud, hvis det er ved lange ture på landevej eller motorvej. Men det er meget afhængigt af hastighed og specielt antal koldstarter.

Til sammenligning ligger min 530D på 15-17 km/l ved lange ture på landevej/motorvej. Men lige så snart der blandes flere koldstarter og korte ture ind i billedet så falder det til 13-14 km/l.

Prøv at checke spritmonitor.de for en reference så du kan afgøre om det blot er din kørestil der giver lav brændstof økonomi eller om der reelt er et problem.

Jeg vil lade andre komme med forslag til hvordan økonomien kan forbedres udover kørestil.
Brugeravatar
Hansi
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 186
Tilmeldt: tirs 2. feb 2010 14:36
Navn: Hans Kjær
By: Horsens

Re: Dårlig brændstof økonomi

Indlæg af Hansi »

Defekte termostater kan give for lav driftstemperatur og evt. manglende regenerering af DPF. :!:
.
Mvh. Hansi
E60 535d LCi 09/2007
Besvar