Carly for BMW diagnoseadapter - nye licensbetingelser

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Carly for BMW diagnoseadapter - nye licensbetingelser

Indlæg af HenrikT56 »

Nå, nu laver jeg en ny tråd på det her. Det er sgu for vigtigt til bare at stå bagerst i diverse indlæg.

(For de der ikke ved, hvad Carly er: Det er et diagnoseværktøj, som også kan sætte mange parametre i bilen. Men lav en søgning i forumet her. Der er masser af indlæg om det.)

Carly har åbenbart ændret licensbetingelser i år. Tidligere kostede adapteren kr 550 og app’en 450 (lifetime licens).
Nu koster adapteren 550, og app’en øjensynligt 450/år :o

De må jo have drukket af natpotten!! :lol: Og det er i øvrigt utroligt svært at finde ud af. Er ekstremt godt skjult på deres hjemmeside. Jeg blev dog lidt klogere ved at google grundigt, og bl.a læse indlægget her:
https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... ?t=1258078

Os “gamle” brugere, som har købt den fulde version før 15/3-2018, får - så vidt jeg forstår - den nye fulde version gratis. Men lad os nu se, hvad tiden bringer.... Når noget lyder for godt til st være sandt, er det det som regel også :| Jeg kan dog ikke se nogen subscription i min app-store, så jeg håber ....

I øvrigt fremgår det af ovennævnte indlæg, at der også findes anden software, der kan forbinde sig til Carly adapteren. Bl.a noget, der hedder Torque.

Tja - anyway, det er et meget fint produkt, men 450 kr/år, det ville jeg sgu ikke betale. Tror, at de får svært ved at få mange til at hoppe på den.
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Brugeravatar
HenrikV
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: søn 28. feb 2010 18:14
Navn: Henrik V
By: Nordsjælland

Re: Carly for BMW diagnoseadapter - nye licensbetingelser

Indlæg af HenrikV »

Jeg har skrevet følgende i det tidligere indlæg:

Vedr. Carly, så er de gået fra at være en engangs investering (old version) til at være et årligt gebyr (New version). Da jeg downloadede mit Carly for et lille år siden, kunne man vælge mellem begge dele, jeg valgte det gamle, men må erkende at det ikke virker særligt godt. F.eks. har min 530i en defekt ABS sensor, det kan Carly (Old version) ikke finde ud af hvilken en der er defekt.
Jeg synes det er en kedelig pengemaskine, at ændre fra et engangs gebyr til et årligt gebyr (Præcis som Microsoft office)
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Re: Carly for BMW diagnoseadapter - nye licensbetingelser

Indlæg af HenrikT56 »

Har godt set det. Jeg ville bare gerne have det “frem i lyset” :mrgreen:

Jeg tror i øvrigt, at min app er den nye “Full version”. Jeg opgraderede for nogle måneder siden på opfordring fra Carly. Jeg var godt nok bange for, at der var noget spooky ved det. Det er derfor, jeg er lidt pissed nu :evil:

Men det er muligt, at jeg ikke kommer til at betale ekstra for det. Som sagt er det temmelig uigennemskueligt.

Du kan jo prøve at spørge deres support på mandag, om du kan opgradere, og om du så kommer til at betale årligt fee. Men hvis du har købt din app efter 15/3, kan du helt sikkert ikke opgradere gratis, så vidt jeg forstår af deres hjemmeside.
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: Carly for BMW diagnoseadapter - nye licensbetingelser

Indlæg af bphhm »

Jeg er holdt op med at bruge den. Jeg mener flere gange at have betalt for det samme og som der skrives er der nu et helt skørt årligt fee som efter min mening vil stoppe hobby brugen. Det er muligt at de semi/professionelle fortsat vil bruge app'en men jeg er sikker på den nye prispolitik skræmmer kunder væk.

Det ligner et selvmål.
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: Carly for BMW diagnoseadapter - nye licensbetingelser

Indlæg af janl »

Henrik....det er s..... god stil lige at belyse det :TU2

Jeg tror ikke for mit eget vedkommende at de har "bonet" for årlig licens da mine konto oplysninger er "obsolete" pga runtinemæssigt nyt kort fra banken pga mistro om snyd hvilket gjaldt en del andre brugere og i andre banker.

Jeg aner faktisk ikke hvor meget research der foreligger i at udvikle bildiagnose apps for det er helt fair at man tager sig betalt for ydelsen som med så meget andet men her er den gået over gevind. Så unik er Carly ikke.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Besvar