Side 2 af 2

Re: Eftermontering af ratvarme på BMW e39 facelift

: tirs 6. nov 2018 21:24
af BMWFanatic
Jeg er med på, at det kan blive dyrt, hvis udstyret svigter men synes ikke rigtig jeg kan se, at det er en større svaghed på disse modeller udover det sædvanlige. Har derimod hørt om en del elektroniske problemer på e60.

Forstår ikke helt, at det kan koste +4000kr at få skiftet bremserør. Kan se at originale svinger mellem 3 - 500 kr hos koed.
Det er vel kun, hvis BMW står for at lave det?
Ja, bagbrobøsninger er en svaghed på dem, de fleste skriver, at de godt kan klare 80 - 100k km, hvilket dog er fint med mig.
Jeg roder desuden selv med mine biler, det er kun et problem for mig, hvis jeg får brug for en lift ellers fikser jeg alting selv.

Re: Eftermontering af ratvarme på BMW e39 facelift

: tirs 6. nov 2018 21:58
af OleDupont
Undlad venligst at bruge citat-funktionen ;)

Re: Eftermontering af ratvarme på BMW e39 facelift

: ons 7. nov 2018 02:09
af HenrikV
Den 530i ER solgt. Det var bare for at fortælle hvad der HAR været til salg. Den omtalte bil kostede så vidt jeg husker omkring 40K da den første gang kom til salg. Men endte med en udbudspris på 26.000 kr. Hvad den blev solgt for ved jeg ikke.

Re: Eftermontering af ratvarme på BMW e39 facelift

: ons 7. nov 2018 02:10
af HenrikV
Hvorfor Ole? nogen gange er det svært at gennemskue hvad der svares på, hvis ikke citatet er med?

Svar fra Ole: Vi har for længe siden vedtaget, at det forvirrer mere, end det gavner ;)

Re: Eftermontering af ratvarme på BMW e39 facelift

: ons 7. nov 2018 02:44
af HenrikV

Re: Eftermontering af ratvarme på BMW e39 facelift

: tors 8. nov 2018 13:01
af BMWFanatic
Den 530i ser umiddelbart fin ud.
Jeg tror dog for mit vedkommende, at de ekstra 30hk ikke ville betyde det helt store, da jeg sjældent presser motoren over 4.000 omdr, dog maks 5.000 omdr de færreste gange. Så jeg plejer at køre pænt.
Kører selv lige p.t e36 320i M52 manuel på 7.år 246.000 km, som er godt og grundigt rustet væk i undervognen.
Før det havde jeg e34 og e30.
Mit årlige km tal svinger dog også kun på mellem 8.000 - 9.000 km.

Men igen, hvis man ser udstyrsmæssigt på denne 530i samt andre lige p.t, så vinder 528'eren.

Synes dog de har kørt en del. Over 300.000 km lyder som meget i mine øjne.
De bimser jeg har haft indtil i dag, har alle kørt under 250.000 km da jeg købte dem.
En andet ting er, at jeg personligt aldrig selv har ejet en med Steptronic, og ved ikke hvor holdbare de er.

Bør jeg være bange for de høje km med hensyn til motor og gearkasse?

Re: Eftermontering af ratvarme på BMW e39 facelift

: tors 8. nov 2018 13:41
af HenrikV
Jeg mener ikke det er noget problem hvis de er ordentligt vedligeholdt, dvs ikke alt for langt mellem olieskift m.m.

Min 530i har kørt over 380.000 km og det kan bestemt ikke mærkes. Dog har den fået skiftet gearkasse inden jeg fik den (da den havde kørt 250.000 km) til en som havde kørt 45.000 km. Dvs gearkassen har nu kørt 175.000 km, og jeg fik den skyllet for et års tid siden.
Den bruger en smule olie (1-1,5 ltr. pr. 10.000 km) men det er vist normalt med M54 motoren.

Selvom du ikke mener du har brug for de ekstra kræfter, synes jeg du skulle prøve begge biler (motorer)

Re: Eftermontering af ratvarme på BMW e39 facelift

: man 19. nov 2018 07:34
af Tonnyl
Hvor meget er du villig til at investere i en E39, jeg har en man ikke ser hver dag? det er en 523i hvor motoren er bygget om til en 3.0 hvor motoren har gået 160.000... Den er rullet til 240 hk... den har meget udstyr, men ikke ratvarme :-)

Re: Eftermontering af ratvarme på BMW e39 facelift

: man 19. nov 2018 07:39
af Tonnyl
Den er født med alt i M-tech