F11 anhængertræk, elsæt?

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Vendetta
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 1. sep 2018 22:36
Navn: Ken Lynggaard
By: Viborg

F11 anhængertræk, elsæt?

Indlæg af Vendetta »

Hej. Jeg skal have monteret et anhængertræk, og ved at selve trækket skal være et Westfalia aftagelig. Bilen er en 2011.

Jeg kan se at med elsættet fra Westfalia kræver det at man deaktivere PDC via knappen i kabinen. Kan man ikke få et sæt som selv finder ud af det? Kan man evt. bare montere det fra Westfalia og så kode det i bilen, selv om det iflg Westfalia ikke kræver kodning?
Brugeravatar
mikesk
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 430
Tilmeldt: fre 13. jun 2008 16:29
Navn: Mikael Eskildsen
By: Grindsted (Billund kommune)
Kontakt:

Re: F11 anhængertræk, elsæt?

Indlæg af mikesk »

Jeg fik aftagelig Westfalia træk på min e39’er i 2008, og den blev kodet så PDC automatisk slår fra når der er en trailer efter. Jeg fik det monteret hos BMW.
Mvh. Mikael Eskildsen
BMW E39 528ia 1997
BMW F20 118ia M-sport 2018
Vendetta
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 1. sep 2018 22:36
Navn: Ken Lynggaard
By: Viborg

Re: F11 anhængertræk, elsæt?

Indlæg af Vendetta »

Jeg har lige snakket med Westfalia i dag. Han siger at deres el-sæt er helt magen til et original, og at det der dem der laver BMWs eget sæt. Og i en F11 10-13 kan det muligvis kodes, det kommer an på hvad BMW har åbnet for under produktionen af bilen. Men at der ikke vil være forskel på om jeg bruger et originalt eller et Westfalia.

Og i øvrigt så ændre et Westfalia også på gearkasse mønstret lige som det originale gør.

Altså den eneste forskel på originalt og Westfalia er prisen :/
Brugeravatar
Serupkri
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: tors 22. mar 2007 09:50
Navn: Kristian Serup
By: Holte

Re: F11 anhængertræk, elsæt?

Indlæg af Serupkri »

Jeg har en F11 med eftermonteret Westfalia træk. Der er ingen problemer med PDC'en. Den hyler ikke, når traileren er på og jeg skal ikke trykke på nogen knap i den henseende. Det er monteret på et værksted, så jeg ved ikke hvad der evt. er blevet kodet, for at det opfører sig således.

Til gengæld bliver jeg nødt til manuelt at slå "Blind Spot" funktionen fra - alt afhængig af hvor bred traileren er.....
Mvh. Kristian Serup
F11 530d 5/2011
Handberg
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 9. jan 2018 16:39
Navn: Peter Handberg
By: Fredericia

Re: F11 anhængertræk, elsæt?

Indlæg af Handberg »

Jeg har selv lige monteret et aftageligt Westfalia træk med elsæt på min F11 fra 2013. Til elsættet fulgte en lille box som gør at PDC virker perfekt uden kodning. PDC hyler således kun når jeg ikke har sat stikket til traileren i og holder op når stikket monteres.

Det var sådan et sæt her; https://www.autodoc.dk/westfalia/136896 ... Y0QAvD_BwE
Besvar