525D E61 startproblemer

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Christian Dahl
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 27. aug 2018 13:19
Navn: Christian Dahl
By: Vissenbjerg

525D E61 startproblemer

Indlæg af Christian Dahl »

Goddag forum :V

Jeg har erhvervet sådan en BMW fra 2004, men der er allerede et temmelig træls problem ..
Den kan kun starte hvis:
Den har stået med lader på hele natten .
Eller booster på .

Hvis den ikke har noget af dette, melder den fejl på samtlige systemer i computeren, og tørner bare motoren rundt uden at slå igang ... strømkabel i bagagerum er skiftet ! Batteriet er splinter nyt.
Andre der har oplevet samme ?

Har hørt lidt om at hvis højtrykspumpen er slidt kan den gøre dette, men det er en meget bekostelig affære, så hvis det ikke er dette, vil jeg jo gerne slippe for at skifte dette :TU1
Mvh. Christian Dahl
E61 525d 2004
Brugeravatar
Krone2000
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 182
Tilmeldt: fre 16. jan 2015 19:02
Geografisk sted: Struer
Navn: Ivan Kronborg
By: Struer

Re: 525D E61 startproblemer

Indlæg af Krone2000 »

Hvilket batteri har du skiftet til, og er det samme størrelse og type som det gamle?
Var problet der også inden batteri udskiftnig, eller er det opstået efterfølgende?
Prøv og mål dvale strømforbruget med et multimeter, alle døre og bagklap skal være lukket imens, herefter går der var 8 min, før bilen er helt i dvale.
Mvh. Ivan Kronborg
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
Brugeravatar
Diquan
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 11:11
Navn: Dennis Nielsen
By: Rødovre

Re: 525D E61 startproblemer

Indlæg af Diquan »

Har du kodet batteriet til bilen?
Har du målt hvor meget din generator lader, hvis den ligger lige på kant er der måske ikke nok til at starte bilen.
Er der nogen fejl på bilen når den først er startet. Fejlkoder ?
Hvordan ser kablet ud under bilen. Normalt er det ved samlingen i bagagerummet der volder problemer..
God aften Dennis
Besvar