Hej!
Min E53 sender sort røg bagud når den får noget at leve af, samtidig er udstødningen kulsort og den bliver sodet på kofangere rundt om udstødning.
Nogen der ved hvad det skyldes? (Det er ikke så fedt).
Har bestilt et diesel partikel filter til eftermontering i håb om det tager noget, så får den også grøn miljø skilt så må den køre i Tyske byer
MVH
Lars
E53 Diesel os
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: lør 21. jul 2018 23:00
- Navn: Lars Brødsgaard
- By: 6000 Kolding
E53 Diesel os
Mvh. Lars Brødsgaard
E53 X5 2004
E53 X5 2004
- 97746117
- Super Star
- Indlæg: 1004
- Tilmeldt: ons 12. nov 2008 20:45
- Navn: Peter Kibsgaard
- By: Sundby Mors
Re: E53 Diesel os
til stoppet luftfilter ???
Mvh. Peter Kibsgaard
1 stk. E66 730ld individual `07, 2 stk. E39 525tds touring aut.´98, 1 stk. Toyota MR2 turbo´85, 1 stk. VW beach buggy´70
Tidl. Toyota Corolla van 1,8d turbo´86, Mazda mx5´90, BMW E34 525 tds van´95
1 stk. E66 730ld individual `07, 2 stk. E39 525tds touring aut.´98, 1 stk. Toyota MR2 turbo´85, 1 stk. VW beach buggy´70
Tidl. Toyota Corolla van 1,8d turbo´86, Mazda mx5´90, BMW E34 525 tds van´95
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: lør 21. jul 2018 23:00
- Navn: Lars Brødsgaard
- By: 6000 Kolding
Re: E53 Diesel os
Har lige fået service med filterskift! Krumtap udluftnings filter er også skiftet.
Lars
Lars
Mvh. Lars Brødsgaard
E53 X5 2004
E53 X5 2004
- OleDupont
- Moderator
- Indlæg: 3912
- Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
- Navn: Ole Dupont
- By: Nordsjælland
Re: E53 Diesel os
Nu nævner du ikke, hvor meget den har kørt, men jeg bruger Bell Add, og det tager det værste.
Først giver du den en "service-kur", og så bruger du additiv efterfølgende ved hver tankning.
Det har jeg så bare glemt de sidste 3 gange, så nu lægger jeg røg ud som en destroyer fra 1. Verdenskrig
Først giver du den en "service-kur", og så bruger du additiv efterfølgende ved hver tankning.
Det har jeg så bare glemt de sidste 3 gange, så nu lægger jeg røg ud som en destroyer fra 1. Verdenskrig
- Vedhæftede filer
-
- AdditivdieselNYE.jpg (10.3 KiB) Vist 4626 gange
De bedste hilsner
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: lør 21. jul 2018 23:00
- Navn: Lars Brødsgaard
- By: 6000 Kolding
Re: E53 Diesel os
Bruger würth diesel rens.
Det er åbenbart noget jeg skal leve med til jeg får dpf monteret.
Lars
Det er åbenbart noget jeg skal leve med til jeg får dpf monteret.
Lars
Mvh. Lars Brødsgaard
E53 X5 2004
E53 X5 2004
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: fre 27. jul 2018 11:54
- Navn: Frank Bruhn
- By: Egernsund
Re: E53 Diesel os
Jeg har samme problem. Hermed mine observationer.
Kører jeg dynamisk og med lidt hård acceleration hyppigt, har jeg ingen os efter de første par accelerationer. Har jeg derimod kørt længe med feks. 120 km/h og giver den gas, kommer der en sort røgsky ved acceleration. Det har hjulpet meget at skifte alle vakuum slanger som har med turbo at gøre. Min konklusion er følgende: Efter at have kørt med Carly live data, kan jeg se at den taber turbo tryk ved ligeudkørsel og samme hastighed i længere tid. Dette sammenlignet med det setpoint som bilen vil have. Med andre ord så er setpoint 1300Hpa og turbotrykket falder til ca 1200Hpa efter ca 30 sekunder og bliver der. Jeg regner derfor med at der er en utæthed på tryksiden af turboen som jeg skal have fikset. Når dette er gjort, skal jeg nok melde tilbage hvad resultatet blev.
Kører jeg dynamisk og med lidt hård acceleration hyppigt, har jeg ingen os efter de første par accelerationer. Har jeg derimod kørt længe med feks. 120 km/h og giver den gas, kommer der en sort røgsky ved acceleration. Det har hjulpet meget at skifte alle vakuum slanger som har med turbo at gøre. Min konklusion er følgende: Efter at have kørt med Carly live data, kan jeg se at den taber turbo tryk ved ligeudkørsel og samme hastighed i længere tid. Dette sammenlignet med det setpoint som bilen vil have. Med andre ord så er setpoint 1300Hpa og turbotrykket falder til ca 1200Hpa efter ca 30 sekunder og bliver der. Jeg regner derfor med at der er en utæthed på tryksiden af turboen som jeg skal have fikset. Når dette er gjort, skal jeg nok melde tilbage hvad resultatet blev.
Mvh. Frank Bruhn
E60 530d 12/2003
E60 530d 12/2003
Re: E53 Diesel os
Det lyder meget rigtigt og .....Dupont....havde du ikke et lign problem for noget tid siden?
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
- OleDupont
- Moderator
- Indlæg: 3912
- Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
- Navn: Ole Dupont
- By: Nordsjælland
Re: E53 Diesel os
Jo Jan, Bell Add hjælper lidt på det
De bedste hilsner
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Re: E53 Diesel os
Når der lægges sort røgslør fra en diesel, er det som regel dysserne der er slidte og den får for meget brændstof.
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: lør 21. jul 2018 23:00
- Navn: Lars Brødsgaard
- By: 6000 Kolding
Re: E53 Diesel os
Hej!
Lyder spændende, glæder mig til at høre resultatet med turboen.
Der er nogle der mener jeg skal tjekke om den er chippet først.
Lars
Lyder spændende, glæder mig til at høre resultatet med turboen.
Der er nogle der mener jeg skal tjekke om den er chippet først.
Lars
Mvh. Lars Brødsgaard
E53 X5 2004
E53 X5 2004