Et par spørgsmål til F11 lci

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Realtor
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 24
Tilmeldt: man 3. mar 2014 18:23
Navn: Tue Klinggaard
By: Nordjylland

Et par spørgsmål til F11 lci

Indlæg af Realtor »

Har lige købt mig en ny familie vogn, og har lige et par spørgsmål panelet måske kan hjælpe med.

Jeg har købt bilen af en herre, som ikke vidste super meget om den. Men da jeg åbnede motorhjelmen da jeg kom hjem med bilen, kan jeg se en sticker hvor der står - m performance power kit. Så bliver man jo positivt overrasket, men kan man tjekke om det er reelt eller blot skiltetuning?

Derudover, så vil jeg gerne have opgraderet til det lækre m-rat, hvad kræver det, og er der nogle eksperter i det jyske i kan anbefale?

Slutteligt, har en makker med en 520d fra 2014/2015 og han har dansk menu i idrive, kan jeg også få det? Har den brede skærm og touch pad controller.
Mvh. Tue Klinggaard
F11 530d LCI Touring Aut. Xdrive 2014 - M performance power kit 8-)
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: Et par spørgsmål til F11 lci

Indlæg af bphhm »

Nu er jeg ikke helt klar over hvilken F11 du har men BMW laver nogle standard performance kits som hæver effekten med en ny tuning og større olie og/eller ladeluftkøler. Prøv at checke på BMWs hjemmeside der kan du se hvad der tilbydes afhængigt af model.

Du kan formentlig også checke dit VIN nummer med de sidste cifre, men er ikke sikker.

M-rattet er super lækkert og jeg har tidligere selv forhørt mig hos bimmerupgrade om det samme. Jeg har pre LCI M-rat men vil gerne have LCI M og det var ikke noget problem hos Bimmerupgrade. Prøv at checke med dem. Ellers kan du sikkert hos en BMW forhandler eller f.eks. Schmiedman i sønderjylland eller fyn.

Husk lige at sikre dig at alle funktioner virker ved denne opgradering. Jeg mener at have læst at nogle muligvis ikke virker men husker ikke hvor og under hvilke omstændigheder.

Tror ikke man kan få Dansk I-Drive menu hvis bilen er importeret. I givet fald vil jeg gerne vide hvordan da jeg selv bruger Engelsk.
Brugeravatar
Realtor
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 24
Tilmeldt: man 3. mar 2014 18:23
Navn: Tue Klinggaard
By: Nordjylland

Re: Et par spørgsmål til F11 lci

Indlæg af Realtor »

Hej henrik - tak for dine svar.

Bilen er dansk fra ny, og står også påført med danish litterature når man slår den op på vin databaser.

men noget sjovt er, at når jeg slår bilen op på databaser, så er udstyrslisten meget mangelfuld ift. bilen. Bilen har f.eks. sportslæderkabine, navi proff med touchpad, DAB radio, elektrisk anhængertræk og intet af det fremkommer på hjemmesider.

har skrevet til bimmerupgrade vedr m-rat og afventer pris herpå, men kunne ved lidt googleling igår læse mig frem til, at så længe man har en lci og ikke har funktioner som ratvarme, lane assist, shiftpaddless så burde det være rent swap.
Mvh. Tue Klinggaard
F11 530d LCI Touring Aut. Xdrive 2014 - M performance power kit 8-)
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: Et par spørgsmål til F11 lci

Indlæg af bphhm »

Måske er noget af udstyret eftermonteret?

Men hvis den er dansk fra ny skulle du da gerne kunne få dansk tekst i I-Drive menuerne?

Mener kun det er de importerede som min egen der ikke har det.
Besvar