Klonk lyd foran Bmw e39?

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: Klonk lyd foran Bmw e39?

Indlæg af JM540466 »

Hej
Læser med for min laver også klonk lyde. Det er en 540 . Alle arme i venstre side er skiftet men den laver stadig klonk lyd , og følger det mønster som du har beskrevet , Det eneste jeg mangler at skifte er styrekuglen. Nogle gange kan det godt komme efter især bykørsel hvor der drejes meget. Hvis det ikke er styrekuglen , ja så må jeg skifte sporestangen og hjælpearmen med ny bøsning. Havde i starten mistanke til at det var bremseklodserne der lavede balladen så derfor en ny holder. Håber og tror ikke det er støddæmperen der er elektronisk dæmpet for det er dyrt, men så skulle den jo klokke hele tiden.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Jacko
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 23. jul 2018 18:28
Navn: Yakob Khan
By: Glostrup

Re: Klonk lyd foran Bmw e39?

Indlæg af Jacko »

Hej Torben.
Ja som du selv siger har været hele turen i gennem med klonk lyden hvor der blev skiftet mange dele for mange kroner, men efter udskiftning af hardyskiven er den blevet meget bedre men jeg skifter både motor og gearkasse ophænge snart aå skal nok melde tilbage. Du skal først kigge på din gearkasse og motor ophænge.Hvis du skifter styrekugler uden at de fejler så skal den spores og al mulig og det spilde penge.
Mvh. Sailab Khan
E39 535i 2000
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: Klonk lyd foran Bmw e39?

Indlæg af JM540466 »

Hej
Min 540 gør akkurat det samme. Kødben skiftet alle arme i venstre side skiftet, nye klodser, troede de rystede, så nu har jeg mistanke til styrekuglen, som er det eneste der ikke er skiftet. Den klokker når man holder stille og letter bremsen hvor den lige ruller ganske få mm. for derefter at bremse . kunne måske også være midtersporestangen ved leddet i venstre side. Det er ikke den elektroniske dæmper der klokker. Lyder som noget er løst og troede det var bremseklodserne men nej.
Men det kommer når der er kørt nogen tid, men ikke altid. Var i Tyskland fra Skagen til Husum ikke noget, men det kom når vi kørte små ture i området.
Nogen der har nogle gode bud på problemstillingen????
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Jacko
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 23. jul 2018 18:28
Navn: Yakob Khan
By: Glostrup

Re: Klonk lyd foran Bmw e39?

Indlæg af Jacko »

Har du tjekket hardyskiven og gearkasse ophænge?
Mvh. Sailab Khan
E39 535i 2000
Brugeravatar
mikesk
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 430
Tilmeldt: fre 13. jun 2008 16:29
Navn: Mikael Eskildsen
By: Grindsted (Billund kommune)
Kontakt:

Re: Klonk lyd foran Bmw e39?

Indlæg af mikesk »

Uha, sikke et forløb du har været igennem. Jeg får lidt kuldegysninger af det du oplever. Du skal ihvertfald have tak for at du deler oplevelserne i dette forum. Jeg håber på en god slutning 🙂
Mvh. Mikael Eskildsen
BMW E39 528ia 1997
BMW F20 118ia M-sport 2018
Besvar