e39 bliver for varm. Hjælp ønskes....
: lør 30. jun 2018 20:24
Jeg har et meget mærkeligt kølingsproblem i min bil.
Når jeg starter, med kold motor, bliver motoren meget hurtig varm
og køre ellers normalt. Hvis jeg køre ud på motorvejen og køre ca 15 minutter
med normal lovlig fart begynder temperaturen at stige temlig meget. Hvis jeg så
skruer helt op for kabinevarmen (og åbner vinduerne) falder temperaturen til normalt leje igen, og her er
så det mærkelige,temperaturen forbliver normal ligemeget hvor længe jeg køre.
Jeg har fået skiftet toppakning, da en defekt vandpumpe gjorde at motoren
blev meget varm. Dette hjalp da også i nogle måneder, men nu er den altså gal.
Min mekaniker mener at der er en ( eller flere)revner i topstykke og / eller blok
så jeg købte en dunk K- seal (tætner køler og skulle hele revner i kølekanaler i
motoren) hældte det i ekspantionsbeholderen og kørte en lang tur.
Dette hjalp desværre ikke. Alt er ved det gamle defekte.
Bilen bruger ikke nævneværdigt olie eller kølervæske og begge dele ser
meget fine ud - ikke misfarvet.
Bilen er en BMW e39 528ia fra august 1997 med 244000 Km
Håber at nogle her har en ide........
Når jeg starter, med kold motor, bliver motoren meget hurtig varm
og køre ellers normalt. Hvis jeg køre ud på motorvejen og køre ca 15 minutter
med normal lovlig fart begynder temperaturen at stige temlig meget. Hvis jeg så
skruer helt op for kabinevarmen (og åbner vinduerne) falder temperaturen til normalt leje igen, og her er
så det mærkelige,temperaturen forbliver normal ligemeget hvor længe jeg køre.
Jeg har fået skiftet toppakning, da en defekt vandpumpe gjorde at motoren
blev meget varm. Dette hjalp da også i nogle måneder, men nu er den altså gal.
Min mekaniker mener at der er en ( eller flere)revner i topstykke og / eller blok
så jeg købte en dunk K- seal (tætner køler og skulle hele revner i kølekanaler i
motoren) hældte det i ekspantionsbeholderen og kørte en lang tur.
Dette hjalp desværre ikke. Alt er ved det gamle defekte.
Bilen bruger ikke nævneværdigt olie eller kølervæske og begge dele ser
meget fine ud - ikke misfarvet.
Bilen er en BMW e39 528ia fra august 1997 med 244000 Km
Håber at nogle her har en ide........