530D F11 Brændstoføkonomi

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: 530D F11 Brændstoføkonomi

Indlæg af PerT »

Ligger også på 40000 km om året. 15-16 km/l 50/50 motorvej og landevej. Kører imellem 12,4 og 20,4 km/l. Undgå kraftige accellerationer - det er trods alt 1800 kg, der skal sættes i bevægelse. Hold en konstant fart. 120+ km/t koster, se langt i trafikken og lad den løbe farten af. Så kører man sgu langt - men hvis man vil køre frisk, så drikker den også.

Har som sagt kørt op til 20,4 km/l på en 90 km strækning 50/50 motorvej og landevej.

Og undervurder ikke miljømærket på dine dæk! Kører på Goodyear Eagle F1, Assymetic 3 med økomærke C - mine vinterdæk som er mærket med G kører jeg væsentlig kortere - i omegnen af en km mindre pr. liter.
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Superbil
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 2. nov 2017 10:13
Navn: Jan Holmgren
By: Aabenraa

Re: 530D F11 Brændstoføkonomi

Indlæg af Superbil »

Hej

Jeg har en 530d GT som jeg har fået software opdateret, skyllet gearkassen, nye gløderør + relæ og til sidst en komplet indvendig rensning af motoren med Würth produkt (der hvor motoren står opkoblet 1-2 timer til en maskine som kører rensevæske igennem systemet).

Den er så optimeret til 340 hk. og 627 NM. - jeg ligger på 12-15 km./l alt efter hvor hårdt jeg presser den, og jeg er fint tilfreds for hvis jeg gik seriøst op i brændstoføkonomi så havde jeg nok valgt en noget mindre bil/motor.

Det er så også her min kæde hopper lidt af... hvorfor vælger man en så tung bil og stor motor hvis brændstoføkonomi betyder så meget. Jeg har valgt min bil fordi den var en god kombination af luksus og rå trækkraft - og ikke fordi jeg går op i om den kører 12 eller 14 km./l

Da jeg købte den vidste jeg godt, at den ville koste en del mere end en gennemsnit bil og holde kørende - jeg har ca. brugt 45.000 kr. siden jeg købte den for 6 mdr. siden på, at få den til at spille 120% mekanisk såvel som kosmetisk, og jeg er ikke færdig endnu. Gu´har jeg da en gang imellem tvivlet om det nu også var det rette jeg havde gang i (især med diesel bilernes tvivlsomme fremtid), men hver gang jeg sætter mig bag rattet er jeg ikke længere i tvivl ....for den giver mig bare indbegrebet af kørekomfort.
Mvh. Jan Holmgren
F07 530d GT 2011
BimmerBoy83
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: tirs 3. okt 2017 17:52
Navn: Andreas Thomsen
By: Brønderslev

Re: 530D F11 Brændstoføkonomi

Indlæg af BimmerBoy83 »

Jeg har en 530d F11 med 300hk og 600nm. Jeg kører 12-13 ved alm kørsel - 70 km om dagen 50km motorvej og resten bykørsel. På længere ture kører den 15-16 hvis jeg holder den på max 130 og ellers ikke spiller Kong Gulerod.

Er 100% enig med ovenstående!! Jeg har valgt denne bil efter udseende, komfort og køreglæde. Hvis brændstoføkonomien var vigtig for mig, havde jeg valgt en 320d.
Mvh. Andreas Thomsen
F11 530d 2010
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: 530D F11 Brændstoføkonomi

Indlæg af PerT »

Vi vælger bil af forskellige årsager, og efter forskellige kriterier...

Uagtet heraf så synes jeg, at økonomien er uovertruffen, bilens størrelse og præstationer taget i betragtning. Og kan man både køre komfortabelt og have miljøet i tankerne, så er der vel ingen, som peger fingre af det... :mrgreen:
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Besvar