Hej René.
Ja, det er jo ikke de enkelte synsværksteder, der er problemet. Som det er refereret fra lovgivningen tidligere her i tråden: “Fabrikantanvisning skal på forlangende forevises synsvirksomheden.” Så det er desværre det bagvedliggende system, der ikke kan håndtere den slags lean-burn biler
- hvad man må undres over, for det må da efterhånden være temmelig mange, der kører på den måde. Men det må bl.a. vi med N53-motorer så lide under
Anyways, hvis ingen her kan hjælpe dig, så ring til et BMW-værksted (måske et, bilen har besøgt på et tidspunkt?), og forklar dem problemet. Jan Nygaard i Ejby var meget flinke til at hjælpe mig. De sendte de vedlagte to sider. De er desværre til min 525i, så du kan nok ikke bruge dem.
Det interessante er midt på side 1, hvor der står, at lambda må være mellem 0,7 og 4, og linje 2 på side 2 hvor der står, at bilen har NOx-katalysator. Det sidste er et krav fordi biler med høj lambda = stort luftoverskud genererer mange kvælstofilter (NOx).
- 13800D1A-23FD-44DA-9BD9-D3D21FC9470C.jpeg (1.81 MiB) Vist 2116 gange
- A11E62B0-E9A6-4305-9E41-1AD41B6C6EFF.jpeg (1.84 MiB) Vist 2116 gange