Overvejer V8

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Kim
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 31. jan 2014 08:23
Navn: Kim S. Kristensen
By: Viborg

Overvejer V8

Indlæg af Kim »

Hejsa.

Jeg er ny i BMW verdenen og kører nu i en dejlig E39 528i. Jeg har dog kig på en 535i, 540i eller alternativt en 740i.
Hvor skal jeg starte? Jeg kan se at der findes 4,0 og 4,4 - hvilke er bedst?
Ellers hører jeg gerne om erfaringer

Vh
Kim


Mvh. Kim S. Kristensen
E39 528i
Brugeravatar
PeterZ
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 160
Tilmeldt: lør 23. feb 2013 20:06
Geografisk sted: Aalborg
Navn: Peter Zweidorff
By: Aalborg

Re: Overvejer V8

Indlæg af PeterZ »

Hej,

Jeg købte en 1998 540i 4,4 V8 for 1½ år siden og er super glad for den.

Valget fald på den fordi den har meget udstyr i forhold til de andre eks. 528i der var til salg dengang.

Den er selvfølgelig lidt dyrer at eje/bruge end en 528i, men der er ikke så stor forskel.

Kommer du forbi Aalborg er du velkommen til at se og prøve den, jeg laver selv alt på min bil så jeg ved efterhånden lidt om den.

/Peter
Mvh. Peter
SAAB 9-5
2015 Suzuki Swift
Tidligere (2016-18): 2000 540i / 2008 530Xi
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: Overvejer V8

Indlæg af LarsHansen »

Du skal helt klart vælge en E39 med 4.4 l M62 fremfor en E34 4.0 M60 !

Noget med støbning og forringer ikke er af samme kvalitet på den gamle og folk ofte oplevede rivninger og andre ubehageligheder.

M62 bare VIRKER. Eneste lortepunkt jeg har at pege på, er at vandpumperne ikke er så gode. Når man skifter, SKAL man vælge original. De holder meget længere end de billige uoriginale.

Ellers bliver man ret afhængig af den tyste men overlegne kraftudfoldelse sådan en kæmpekværn udvikler. De kan virkelig få lagt noget gummi og de motore er faktisk meget holdbare. Det er MEGET få jeg har hørt om der har smadret sådan en, så det er bare at klø på.

Og om den har gået 250.000 km betyder knap så meget. De skal nok holde 200.000 km mere
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: Overvejer V8

Indlæg af janl »

Der er et minus som ikke har med holdbarheden at gør og det er at oliepumpen med stor sandsynlighed løsner sig.
V8 ejerne herinde ved sikkert bedre om det drejer sig om alle eller kun enkelte af motorene.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Brugeravatar
ffr
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 194
Tilmeldt: tors 19. nov 2009 14:32
Navn: Frederik Frederiksen
By: Vangede/Gentofte

Re: Overvejer V8

Indlæg af ffr »

Har ingen erfaringer med m60 motoren, men m62eren er en perle.
Jeg har haft min et år, fik barn og konen ville så have stationcar - fandt en (een:))) stationcar jeg havde lyst til og slog til - det har jeg ikke fortrudt.
Hver eneste tur er en fornøjelse, kraften, lyden og overskuddet.
Den kvalitet, der er i alle e39ere, får bare lige det der ekstra med en stor motor. Når det er sagt, så regner jeg stadig min gamle 528i sedan som den bedste bil jeg har haft. Styretøjet er bare en tand bedre på sekserne.
Hvis jeg ikke skulle have en stationcar, så gik jeg efter en tysk importeret Alpina 3,3 sedan med manuel kasse. Det er for mig toppen
Hvis du ikke er hysterisk med styretøj og følsomhed (og er storaktionær i Shell så er v8 erne toppen
En velholdt 540i og en Alpina v8 er ikke voldsomt langt fra hinanden i pris. Alpinaen har en noget anden karakteristik, der er væsentlig mere omdrejningsvillighed og yderligere kraftoverskud, dertil kommer som regel at de er spækket med udstyr
Snyd ikke dig selv for det store lydanlæg og thermoruderne. Benzinfyret er ekstremt undervurderet om vinteren
Held og Lykke.
Kom evt forbi og prøv min
Mvh. Frederik
E39 Alpina B10 4.6i Touring 1998
Brugeravatar
Kim
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 31. jan 2014 08:23
Navn: Kim S. Kristensen
By: Viborg

Re: Overvejer V8

Indlæg af Kim »

Det var dog lækkert med alle de tilbagemeldninger 😊
Jeg har ikke forstand på mekanikken og skal ikke lave noget selv, så det gælder jo om at få et pragteksemplar fra start. Der har jeg vist været heldig med min 528i...

Aut. gear er ikke nævnt endnu. Noget at pege på der?

/Kim


Mvh. Kim S. Kristensen
E39 528i
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: Overvejer V8

Indlæg af LarsHansen »

Jan snakker om oliepumperne på de V8'ere.

Der er korrekt at de kan løsne sig, men de er meget nemme at stramme om og gør man det rigtigt, løsner de sig aldrig igen.

Jeg har ikke hørt om at nogen har haft havari af den grund. Man kan høre raslen som godt kan lyde som knastkædestøj, men af med bundkaret og stram en bolt. Locktite på og stram kontra med en møtrik og problemet er løst for altid eller indtil kæden er slidt op og det sker nok ikke
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
refsgaard01
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 21. okt 2013 20:21
Navn: Kim Refsgaard
By: 2750 Ballerup

Re: Overvejer V8

Indlæg af refsgaard01 »

Hej Kim
Jeg har en 535i fra 2000 og har ikke fortrudt.Fantastisk at køre i selv efter 3år og ikke ofret noget på selve motoren.At den er dyr at køre i siger jo sig selv med de 8 cylinder,men stadig det værd.
Eneste ting der er at den ikke styrer ligeså godt som min gamle 523 på grund af det anderledes styretøj.
Hvad du skal kigge efter ved jeg ikke men det kan du helt sikkert finde i andre tråde herinde.
Rigtig god jagt.


Mvh. Kim Refsgaard
E39 535i 2000
Besvar