E39 blinker spontant

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
640Poststreet
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 246
Tilmeldt: tors 19. apr 2012 20:48
Navn: Jens Ostenfeld
By: Allerød

E39 blinker spontant

Indlæg af 640Poststreet »

Hej

Efter at have startet bilen og kørt et halvt minuts tid begyndte den at blinke til højre et par gange, og så stoppede den igen. Dette gentog sig over de næste 5 minutter med nogle blink hist og pist, nogle gange 5-10 blink.

Jeg prøvede at blinke rigtigt med blinkerarmen, og jeg prøvede også at trykke på katastrofeblink-knappen, hvis nu der skulle være en "løs forbindelse", men det gjorde hverken fra eller til (ud over at den blinkede som den skulle ved tryk på knapperne).

Efterhånden forsvant symptomerne, og de umotiverede blink forsvandt.

Det kommer jo nok igen... Har I nogen ideer til hvad der kan være galt?

Mvh Jens
Mvh. Jens Ostenfeld
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
Brugeravatar
mrsander
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 21
Tilmeldt: lør 20. nov 2010 16:23
Navn: mrsander
By: Nordsjælland

Re: E39 blinker spontant

Indlæg af mrsander »

Har du skiftet nogle pærer for nylig ?


MrS
BMW E61 530d M-SPORT LCI
BMW E39 528i A 1997
BMW E34 525i
Brugeravatar
640Poststreet
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 246
Tilmeldt: tors 19. apr 2012 20:48
Navn: Jens Ostenfeld
By: Allerød

Re: E39 blinker spontant

Indlæg af 640Poststreet »

Nej ingen pæreskift for nylig.

Den har fortsat periodisk i dag med blinkeriet, nogle gange i længere tid. Pludselig begyndte højre forlygte sammen med højre baglygte at lyse kontinuert efter bilen var slukket. Og der stod den så med det tændt. Det slukkede af sig selv efter et stykke tid, også af sig selv.

Min kone kørte forbi en autoelekriker (som desværre ikke havde tid), og han var heldig at se lidt af det spontane blinkeri. Han troede ikke at det var armen, men ville gå efter relæet eller styringsboksen eller sådan noget. Er der nogen som kan forestille sig hvad han mente, og hvor og hvordan man kommer ind til relæ/boks??

Mvh Jens
Mvh. Jens Ostenfeld
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
Brugeravatar
pedersen
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 306
Tilmeldt: tors 7. okt 2010 16:56
Navn: Jan Pedersen
By: Herning/Midtjylland

Re: E39 blinker spontant

Indlæg af pedersen »

LCM-modulet?!
Venlig hilsen Jan
BMW E39 528i Steptronic 1999
Brugeravatar
640Poststreet
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 246
Tilmeldt: tors 19. apr 2012 20:48
Navn: Jens Ostenfeld
By: Allerød

Re: E39 blinker spontant

Indlæg af 640Poststreet »

Nu har jeg læst op på det i flere timer på internettet, herunder en masse godt om LCM modulet.

Nu er LCM modulet ikke sådan lige til at udskifte. Er der nogen her på forummet der kan teste det?

Jeg har kun fundet en enkelt tråd på nettet, hvor der var en anden som havde præcis det samme problem med tilfældig højreblinken. Men der var desværre ikke noget om hvordan det blev løst. Han fik dog undersøgt sit LCM modul, men det fejlede angiveligt ikke noget.

Jeg er ærligt talt i vildrede, og jeg ved ikke engang hvordan jeg får det diagnosticeret.

Mvh Jens
Mvh. Jens Ostenfeld
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
Brugeravatar
Knocker
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 370
Tilmeldt: lør 15. okt 2011 15:36
Navn: Tommy Bregenborg
By: København S

Re: E39 blinker spontant

Indlæg af Knocker »

LCM er da nemt nok at udskifte? Eller mener du mht kodning?
Anyways, jeg har et liggende, som du gerne må prøve med. Jeg er i Rødovre hver dag kl. 06.30 og 14.00 og på Østerbro mellem de tider. Resten af dagen er jeg på Amager (Sundby)

Mvh. Tommy Bregenborg
________________________
BMW E39 523i, ombygget til 528i komplet M-Sport og ond tyskerstil!
Brugeravatar
640Poststreet
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 246
Tilmeldt: tors 19. apr 2012 20:48
Navn: Jens Ostenfeld
By: Allerød

Re: E39 blinker spontant

Indlæg af 640Poststreet »

Hej Tommy

LCM'en er nem nok at komme til, men jeg forstår, at der løbende er kommet nye LCM modeller til, dvs. man skal have fat i den rigtige, og så skal den dernæst programmeres til bilen.

Alt sammen gør jeg gerne, men man bør vel starte med en diagnose inden man udskifter. Alternativt kan man jo prøve forsøgsvis at udskifte, men det er jo en større omgang at udskifte og kode LCM'en, medmindre man bare kan det der. (Kan du det?)

Vh Jens
Mvh. Jens Ostenfeld
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
Brugeravatar
Knocker
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 370
Tilmeldt: lør 15. okt 2011 15:36
Navn: Tommy Bregenborg
By: København S

Re: E39 blinker spontant

Indlæg af Knocker »

Jeg kan ikke kode, er ikke helt kommet dertil i lære processen, selvom alt udstyr haves.
Da jeg købte en LCM over eBay, der ikke havde de samme tal osv., som den jeg havde i forvejen, virkede alt som før.
Men med det sagt, så vil nogle funktioner måske ikke virke (Hvis du har coming-home el.l.) men det vil vise, om problemet med tilfældige blink stopper.

Enheden er i øvrigt gratis til låns, det er ikke fordi jeg prøver at hive mønter ud af dig, for at du måske blot spilder din tid

Mvh. Tommy Bregenborg
________________________
BMW E39 523i, ombygget til 528i komplet M-Sport og ond tyskerstil!
Brugeravatar
640Poststreet
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 246
Tilmeldt: tors 19. apr 2012 20:48
Navn: Jens Ostenfeld
By: Allerød

Re: E39 blinker spontant

Indlæg af 640Poststreet »

Hej Tommy

Tak for dine svar, og at du vil hjælpe.

Det kan godt være, at jeg gerne vil låne modulet og sættet det i, i første omgang for at diagnostisere.

Kommer det fra en bil med Xenon lys, det skal det nemlig for at passe i min, for der er to forskellige moduler alene på den parameter?

Jeg forstår, at part nummeret på modulet skal være 61356961141. Hedder dit modul sådan?

Vh Jens
Mvh. Jens Ostenfeld
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
Brugeravatar
Knocker
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 370
Tilmeldt: lør 15. okt 2011 15:36
Navn: Tommy Bregenborg
By: København S

Re: E39 blinker spontant

Indlæg af Knocker »

Den jeg har liggende, er fra en bil uden xenon. Er der ikke blot tale om, at den eventuelt kan melde falsk fejl om at forlygterne ikke virker, til trods for at de kører som de skal?

Part nummeret må jeg lige være dig svar skyldig, er lige kommet ind af døren og har knap nok overskud til at gå på lokum og da slet ikke ned til bilen ;o)
Finder lige part nummeret til dig i morgen!

Mvh. Tommy Bregenborg
________________________
BMW E39 523i, ombygget til 528i komplet M-Sport og ond tyskerstil!
Besvar