E60, Forhøjet tomgang

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
HenrikT56
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

E60, Forhøjet tomgang

Indlæg af HenrikT56 » fre 9. nov 2018 15:20

Min bil, en 525i 3,0 aut. fra 2008 (LCI) har for høj tomgang, når man slipper speederen.

Normalt ligger dens tomgang på ca. 600 o/m, men når man har kørt, og bremser ned for f.eks rødt lys, eller skal ned i en parkeringskælder, bliver tomgangen oppe på 900-1000 o/m. Og det er faktisk temmeligt meget (ja sådan ca. 50% for højt) ;) Hvis jeg sætter den i frigear eller P, falder den ned på 600 igen.

Samtidig går bilens computer - eller noget - ind og bremser bilen, og det gør det meget vanskeligt f.eks at mingelere den forsigtigt ind på en parkeringsplads, med den høje tomgang, og bremserne, der ikke rigtigt vil slippe. Og nej, jeg har ingen fodgængersensor el.l. Der er for mig ingen tvivl om, at det er den høje tomgang, og dermed større træk ved stilstand, der får bilen til at bremse automatisk.

Det er muligt, at det er tilfældigt, men det startede da min kilerem-strammer røg for et par måneder siden. Jeg fik skiftet kilerem og -strammer, men tomgsproblemerne varede ved.

Nogen, der har prøvet noget tilsvarende?

-------------------
Mvh. Henrik
E60 525i Steptr. 2008

Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: E60, Forhøjet tomgang

Indlæg af Kurt » lør 10. nov 2018 10:23

Måske en tester kan finde en fejl.. kunne måske være en defekt føler, kan jo også være falsk luft fra indsugningsbælg mm.
Mvh. Kurt
E39 520

Brugeravatar
HenrikT56
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Indlæg af HenrikT56 » man 12. nov 2018 12:01

Joo - men hvorfor er den så kun for høj, når bilen er i gear?

Anyway - den skal have skiftet indsprøjtningsdyser her torsdag d. 22. Håber, det afhjælper de sidste småproblemer jeg har med lidt ujævn motorgang. Er jeg MEGET heldig, afhjælper det også den forhøjede tomgang, men jeg tvivler. Vi må se...

Elers må jeg jo tagen den med værkstedet derfra. Kunne bare være interessant, hvis nogen her havde været ude for det samme.

-------------------
Mvh. Henrik
E60 525i Steptr. 2008

Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Indlæg af Kurt » tirs 13. nov 2018 12:04

Tror det er meget normalt når bilen bliver sat i gear, at den øger omdr. en smule pga. der kommer belastning på..
Mvh. Kurt
E39 520

Besvar